برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟
نوشته شده توسط : media

برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ خواب رفتن دست و پا دلایل متفاوتی دارد و ممکن است ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای یا فشردگی و التهاب اعصاب باشد. این عارضه همراه با بی‌حسی و ضعف عضلانی شروع می‌شود و اگر شرایط فرد حاد شود، ممکن است کنترل اعصاب حرکتی را از دست بدهد. برای درمان بی‌حسی دست و پا می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. متخصصان این کلینیک از طریق روش‌های نوین برای درمان قطعی شما اقدام خواهند کرد.

در ابتدای شروع گزگز دست و پا می‌توانید از درمان‌های خانگی بهره ببرید. داشتن یک رژیم غذایی مؤثر نیز به درمان بی‌حسی‌های مکرر کمک خواهد کرد. اما اگر این علائم ادامه‌دار داشته باشد، باعث بیماری‌های جدی عصبی می‌شود و به درمان‌های پزشکی نیاز خواهید داشت.

 

 مصرف داروهای گیاهی برای درمان گزگز دست و پا

بسیاری از افراد سؤال دارند که برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ بی‌حسی دست و پا می‌تواند ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای، دیابت یا حتی کم خونی باشد و علائم آن شامل بی‌حسی دست و پا و حساس سفتی انگشتان است که زندگی فرد را با اختلال مواجه می‌کند.

استفاده از داروهای گیاهی در گام اول می‌تواند روش موثری برای جلوگیری از پیشرفت بیماری باشد. در ادامه در ارتباط با موادی که می‌توانید برای درمان گزگز دست و پا استفاده کنید اشاره می‌کنیم:

مصرف داروهای گیاهی برای درمان گزگز دست و پا

استفاده از زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیب کورکومین است که به بهبود جریان خون کمک می‌کند. علاوه‌بر این خواص ضد التهابی آن باعث کاهش درد و ناراحتی خواهد شد. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در یک فنجان حل کنید و روزی یک بار مصرف نمایید.

مصرف دارچین

استفاده از دارچین برای از بین بردن گزگز دست و پا بسیار تأثیر دارد. شما می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با یک فنجان آب ترکیب کنید و روزانه یک بار از آن مصرف کنید.

استفاده از فلفل کائین

مصرف فلفل کائین می‌تواند برای درمان دست و پا مؤثر باشد. زنجبیل و سیر را خرد کنید و درون قابلمه بریزید. مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت سه دقیقه بجوشد. پس از آماده شدن، در نهایت آن را با آب سرد مخلوط کنید و مصرف نمایید.

بابونه، بهترین درمان برای گزگز دست و پا

در پاسخ به این سؤال که برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ بابونه بهترین گزینه است. شما می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری پودر بابونه خشک شده را با کمی آب در یک کاسه ترکیب کنید تا زمانی که یک ماسک غلیظ به دست آید. سپس آن را روی قسمت بی حس بدن خود بگذارید تا علائم بی‌حسی کاهش پیدا کند. به‌علاوه یک قاشق چایخوری پودر بابونه را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد و سپس آن را مصرف نمایید.

مصرف غذاهای حاوی ویتامین B

از راه‌های درمان گزگز دست و پا مصرف غذاهایی است که دارای ویتامین B هستند. ویتامین B12 و B6 در بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن نقش دارد. بنابراین مصرف این ویتامین‌ها به صورت کنترل شده و تحت نظر پزشک متخصص برای درمان نواحی بی‌حس بدن بسیار اهمیت دارند.

ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون، شاه‌ماهی و خال‌ماهی و سایر مواد مانند گوشت گاو، بوقلمون، گوسفند برای درمان بی‌حسی و گزگز دست و پا بسیار تأثیر دارد.

مصرف ویتامین D

کمبود ویتامین D باعث درد مزمن ام اس و برخی از بیماری‌های خودایمنی ناشناخته می‌شود و  بی‌حسی و خواب رفتگی دست و پا را به همراه دارد. بنابراین هر روزی زمانی را خارج از منزل برای جذب نور آفتاب سپری کنید و در کنار آن غذاهای غنی از ویتامین D مصرف نمایید. به‌علاوه در صورت نیاز با پزشک مشورت نمایید تا مقدار مشخصی از ویتامین D به صورت روزانه برای شما تجویز شود.

استفاده از مواد حاوی مس

کمبود مس می‌تواند باعث بی‌حسی دست و پا شود و حتی راه رفتن را دچار اختلال کند. برخی از عوامل می‌توانند باعث کمبود مس شوند که شامل مصرف بیش از حد زینک یا جراحی معده است. برای درمان کمبود مس باید مولتی ویتامین‌های مختلفی که حاوی مقدار مناسب مس هستند مصرف نمایید.

مصرف میوه‌های تازه و سبزیجات برگ سبز 

سبزیجات با برگ سبز، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم برای سلامت عضلات و اعصاب ضروری هستند. سعی کنید از مصرف غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده خودداری کنید، چراکه این غذاها در جذب مواد مغذی حیاتی توسط بدن اختلال ایجاد خواهند کرد.

خلاصه مطالب

برای گزگز دست و پا چی بخوریم؟ بی‌حسی دست و پا می‌تواند نشانه برخی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند ام اس، دیابت یا مشکلات عصبی باشد. اگر علائم بی‌حسی جدی نباشد، می‌توانید از مواد حاوی ویتامین B12، B6 و بیوتین استفاده کنید. علاوه‌بر این مصرف موادی مانند زردچوبه، دارچین و بابونه به عنوان بهترین روش‌های درمان خانگی، برای کاهش علائم گزگز دست و پا کاربرد دارند.

چنانچه بی‌حسی دست و پا در دراز مدت ادامه داشته باشد، حتماً برای درمان‌های پزشکی اقدام کنید. به این منظور می‌توانید به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه نمایید. پزشکان متخصص این کلینیک از طریق روش‌های نوین مانند prp درمانی و اوزون تراپی می‌توانند تنها در چند جلسه به درمان کمک کنند. جهت دریافت نوبت و مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: